Ulusal TV Reklam Rezervasyon
TV Reklam
TV reklam avantajları ile beraber en kısa sürede hedefinizi gerçekleştirebilirsiniz. EMBAY tarafından sunulan TV reklamları, reklamınızın televizyon gibi etkili bir araçta yayınlayarak pazarlama stratejilerinde belirlediğiniz hedeflerin kısa sürede gerçekleşmesini sağlar. Özel günler veya sezonluk gerçekleştirilen kampanyaları, TV reklam spotları hazırlayarak hedef kitlenin öğrenmesini sağlayabilirsiniz.
TV reklam ajansı ile planlanan TV reklamlarının erişimi çok yüksektir. Markanızın milyonlarca insana aynı anda ulaşmasını sağlar ve hem göze hem kulağa hitap eden bir mecra olduğu için müşterileri ikna etmeniz daha kolaydır. Üstelik prestij yönünden birçok mecraya göre çok daha fazla etkili olabilmektedir. Bu noktada TV reklamlarında markaya olan güveni arttırdığı görülebilmektedir. Siz de yüksek erişim sağlamak, hızlı frekans edinmek, dönüşleri ölçmek ve duygulara hitap etmek istiyorsanız televizyona reklam vermeniz ve firmanızı tanıtmanız gerekiyor.
TV Reklam Avantajları Nelerdir?
TV reklam avantajları nelerdir bakıldığı zaman ürününüzün özelliklerini yansıtan, bilgi verici ve mesajını kısa sürede hedef kitleye ulaştırabilen TV spot reklamlarıyla hedeflerinize ulaşabileceksiniz. Hedef kitlenizin televizyon başında geçirdiği süreyi doğru belirleyerek, ürün ve marka bilinirliğini kolayca arttırabilirsiniz. Yapılan son araştırmaya göre TV reklam uygulamaları diğer reklam mecralarına göre 4 kat daha verimli olduğu öne çıkmıştır. TV reklam avantajları firmanıza birçok değer katar, bunlardan bazıları,
TV reklam spotları ile markanıza ait olan ürünlerin öne çıkan özelliklerini en kısa sürede, en etkili şekilde anlatabilirsiniz.
Dönemlik kampanyalar, ürününüzün rakip markalardan farklı ve sezona özel fırsatları hedef kitlenir ile paylaşabilirsiniz.
Ürünlerinizi en doğru şekilde anlatmak ve etkileyici TV reklam spotları hazırlamak için binlerce kişiye hitap eden TV reklamları birçok avantaj sağlar.
Sosyal medya erişimi kadar faydası olan TV reklamlarının erişim oranı çok yüksektir ve bir anda binlerce kişi tarafından görülmesini sağlayan reklam türüdür.
TV Reklam Neden Tercih Ediliyor?
Televizyon reklamlarının tercih edilmesinin nedeni, ekran başındaki izleyicinin reklamı fark etmesini sağlayacak özelliğe sahip olmasıdır. Bu durumun farkına varan izleyici, reklamın konusu olan ürünün markasına karşı ilgi duymaya başlar ve bu durumun markaya duyulan hassasiyetin artması takip eder. Son aşamada izleyicilerin o markaya bağlılığı sağlanır ve işletme yeni müşteriler kazanabilmektedir.
TV reklam neden tercih ediliyor genel olarak bakıldığı zaman, bu reklamlar spor reklam, bant reklam, tanıtıcı reklam, dizi sponsorluğu gibi reklam uygulamaları konusunda geniş bir alanı bulunur ve artık herkesin yaşam alanlarında bulunan TV reklamları birçok izleyici tarafından görüntülenebilir.
TV Reklam Fiyatları
TV reklam fiyatları belirlenirken hedef kitle erişim maliyeti diğer tüm mecralara oranla daha uygun bir fiyat yapısına sahiptir. Örnek olarak Show TV, ATV, Kanal D, Star, Fox TV gibi kanalların akşam kuşağı yayınlanan biz dizisinde reklam verdiğinizde yaklaşık olarak 10 milyon kişi civarında bir izleyiciye ulaşmış olursunuz. Bahsedilen TV kanallarının ortalama olarak akşam programlarında yayınlanan bir TV reklam ücreti spot reklam saniye birim maliyetine göre değişebilmektedir.
TV reklam fiyatları 2022 spot reklama, dönemsel ve toplam kampanya bütçe rakamı gibi durumlara göre değişiklik gösteren fiyat politikasına sahiptir. TV reklam fiyatlarını etkileyen birçok durum bulunur ve markanıza uygun TV reklam kampanya planlaması için bir fiyat almak gerekir.
TV Reklam Modelleri
TV reklam modelleri genel olarak bakıldığı zaman TV’de reklam yayınlayabileceğiniz reklam seçenekleri oldukça çeşitlidir. Bu reklamlar arasında televizyonda yayınlanan program esnasında reklam arası vermeden ekranın alt kısmını kapsayan hareketli reklamlar TV bant reklamlarıdır. Bunun dışında TV spot reklamı ise televizyonda yayınlanan program sırasında belirli aralıklarla reklam arası verildiğinde sesli tanıtım reklamlarına TV spot reklam denilmektedir.
TV reklam paketleri arasında bulunan sponsor reklam program sponsorluğu ile televizyonda yayınlanan dizi, film, yarışma veya herhangi bir TV programında markanıza ait ‘’Sundu, sunar…’’ şeklinde verilen reklam biçimidir. Ünlüler ile yapılan reklamlar ise Advertorial reklam marka ve ürün tanıtımı denir ve böylece detaylı anlatım yoluyla izleyiciye ulaşmayı sağlar. Ürün yerleştirme ise dizi, yarışma programları, sinema filmlerinde veya yemek programlarında ekranda ürünü göstermek üzere kullanılır.
TV Reklamları Nasıl Verilir?
Televizyona reklam vermek için bir ajans ile çalışmak önemlidir. EMBAY ajans, sizin için uygun olan televizyon kanalları ve bu kanallardaki hangi saatlerde, hangi programlarda reklam vermeniz gerektiği konusunda danışmanlık da yapacaktır.
TV reklamları ile beraber ürününüz ve markanız için en uygun olan reklamı yapmak için doğru karar vermek, alınacak olumlu geri dönüşler için oldukça önemlidir. Ajansınızla vereceğiniz medya planlamasına bağlı olarak reklamın bütçesi de belirlenmiş olur böylece nerede, ne zaman, hangi ücretle reklam yapacağınıza kara vererek televizyona reklam yayınlatma sürecine başlayabilirsiniz. TV reklamları nasıl verilir bakıldığı zaman,
- Hedef kitleniz, istekleriniz ve TV kanalları belirlenir.
- TV reklam modeline göre film veya animasyon hazırlanır.
- Televizyon kanallarından rezervasyon onayı alınır.
- Yayınlanan reklamlarınız Rtük reklam raporundan alınır.
Gibi adımlar planlanır ve böylece detaylı planlamalar sayesinde TV reklamlarınız tam olarak firmanızı yansıtacak ve etkili bir reklam kampanyası sağlanacaktır. EMBAY, uzun senelerdir reklamcılık sektöründe faaliyetlerini aralıksız şekilde sürdürüyor ve bu alanda deneyimli bir ekiple çalışıyor. Bu nedenle TV reklamlarınız için rahatlıkla destek almaya başlayabilirsiniz.
TV Reklam Modelleri
TV Reklam
TV Bant Reklam
TV Reklam
TV Spot Reklam
TV Reklam
TV Sponsor Reklam Program Sponsorluğu
TV Reklam
Advertorial Reklam Marka ve Ürün Tanıtımı
TV Reklam
Ürün Yerleştirme
TV Reklam
Boom Efekt
4 Kolay Adım'da TV Reklam Verin!
TV ve Sinema medya sektöründe uzmanlaşmış marka temsilcilerimiz kullandığımız reyting ölçüm programları ve televizyon kanallarından alınan verilerle; AB A+ C Portföy olarak adlandırılan hedef kitleri ile izleyici sayılarını belirler. Bu veriler doğrultusunda izleyicinin yaş grubu, cinsiyeti, ilgili olduğu programlar gibi bir çok varyantasyonlarla size en uygun nokta atışı izleyici kitlesine sahip televizyon programları ve en ekonomik TV Reklam Fiyatlarını sunar.
Embay Medya Ulusal ve Uluslararası TV Reklam yayınlama materyallerini bir arada sunar. Bünyemizde bulunan Embay Yapım & Prodüksiyon TV Reklam filmleriniz veya animasyonları ile komplike hizmet sağlar, tek yerden yönetme kabiliyeti sağlar.
TV hedef kitleniz ve Ulusal Televizyon Kanallarınız belirlenmesinin ardından ajansımız bünyesinde rezervasyonlarınız iletilir. Her yayınlanan reklam materyalleri televizyon kanallarının uygunluk kalitesi ve hukuksal boyutları gibi konular değerlendirmek suretiyle yayına alınır.
Bütçeniz doğrultusunda TV Reklam yayınlanır gerçekleşir. Bu reklamlar sonrası kullandığımız Medya Takip programları ile Rtük Reklam raporlarınızı kontrol ederiz. Her yayınlanan reklamınız olmasa da önemli gördüğümüz programlar içerisinde reklam yayınlarınızı kayda alırız ve sizler için saklarız.
Yayınlanmış TV Reklam Örneklerini İzleyin
Daha Fazla TV Reklam Çeşit ve Örnekleri İçin Sosyal Medya Hesaplarımızdan İzleyin! YouTube İnstagram Facebook Vimeo
TV Reklam Fiyatları Nasıl Belirlenir, Hesaplama Yöntemleri Nasıl Yapılır
TV Reklam Fiyatları birçok değişkene bağlıdır. Bunlar kısaca, TV Reklam süresi, reklamın yayınlandığı TV Kanalı, Reklamın yayınlandığı program, reklamın yayınlandığı saat, reklamın cinsi, vs. Bu değişken ortamda TV Reklam Fiyatları şudur demek elbette kolay değildir. Çünkü bu hafta reklamı yayınladığınız fiyatlara bir sonraki hafta yayınlanamayabilir. Çünkü Ölçülen kanallardaki TV Reklam Fiyatları, TV Reklamının yayınlanacağı programın aldığı reytinge göre değişecektir.
TV Reklam Fiyatlarını kanalların fiyat politikaları belirler. Genellikle CPP cinsinden fiyatlandırmalar yapılır. (Reyting başına fiyatlandırma) CPP Fiyatlandırmada bir reklama ne kadar ödeyeceğinizi önceden bilemezsiniz. Karmaşık görünse de sektörde en çok kullanılan yöntemdir.
TV Kanalı programın alacağı her reyting için bir TV Reklam Fiyatı belirler. Örneğin 100 TL/Cpp. Ertesi gün program ne reyting aldı ise bu rakam ile çarpılır ve TV Reklamın bir saniye fiyatı belirlenir, yani TV Reklam Saniye Birim Fiyatı oluşur. 100/Cpp X 12 Rytng =1200 TL /Sn. Reklamınız 10 saniye ise reklamınız 12.000 TL ye yayınlanmıştır.
Bu durum programın bir sonraki bölümünde değişecektir. Buna sonradan ödemeli yöntemde diyebiliriz. TV Kanalları sadece anlaşmaları olan Ajanslar ile bu yöntemde çalışırlar. Çünkü reklam yayınlanmış ama fiyatı ertesi gün belirlenmiştir. Yani parası alınmamıştır. Ankara da tüm TV Kanalları ile Yetkili Ajanslık bünyesinde çalışan tek ajans olarak hizmet vermekteyiz.
TV Reklam Fiyatları tamamen reytinge bağlıdır. Bir üst paragrafta bahsettiğimiz TV Reklam Fiyatlandırma yöntemi TV Kanalları ile profesyoneller arasında kullanılır. Birde günlük veya kısa süreli TV Reklamı kullanmak isteyenler için TV Reklam Fiyatlandırma yöntemi vardır. Burada TV Kanalı parasını peşin alabilmek ve daha çok kar yapabilmek için birim/saniye yöntemini kullanırlar. Bu yöntemde TV Kanalı her saniyeye peşinen bir fiyat belirler.
Örneğin TV Kanalı bir dizi için TV Bant Reklam Saniye Fiyatını 1000 TL olarak peşinen belirler. 8 saniye TV Bant Reklam için 8000 TL ödeme ister. Burada reytinge bakılmaksızın ödeme yapıldıktan sonra yayına girer. Bu yöntem uzun süreli planlamalarda da kullanılabilir. Bazı durumlarda dizi beklendiğinden çok reyting aldığında avantajlı bir yöntem bile sayılır.
TV Reklam Fiyatları tamamen kanalın insiyatifinde değildir. Burada ajansın profesyonelliği de çok önemlidir. Ajans gerek cpp gerekse br/sn modellerinden hangisi ile çalışırsa çalışsın reklam çıkacağı programın frekansını iyi tahmin ederse kanala o işi istediği fiyata kabul ettirebilir.
TV Reklam Ajansı ile Daha Etkili ve Programlı TV Reklam!
TV Reklam Fiyatları birçok değişkene bağlıdır. Bunlar kısaca, TV Reklam süresi, reklamın yayınlandığı TV Kanalı, Reklamın yayınlandığı program, reklamın yayınlandığı saat, reklamın cinsi, vs. Bu değişken ortamda TV Reklam Fiyatları şudur demek elbette kolay değildir. Çünkü bu hafta reklamı yayınladığınız fiyatlara bir sonraki hafta yayınlanamayabilir. Çünkü Ölçülen kanallardaki TV Reklam Fiyatları, TV Reklamının yayınlanacağı programın aldığı reytinge göre değişecektir.
TV Reklam Fiyatlarını kanalların fiyat politikaları belirler. Genellikle CPP cinsinden fiyatlandırmalar yapılır. (Reyting başına fiyatlandırma) CPP Fiyatlandırmada bir reklama ne kadar ödeyeceğinizi önceden bilemezsiniz. Karmaşık görünse de sektörde en çok kullanılan yöntemdir.
TV Kanalı programın alacağı her reyting için bir TV Reklam Fiyatı belirler. Örneğin 100 TL/Cpp. Ertesi gün program ne reyting aldı ise bu rakam ile çarpılır ve TV Reklamın bir saniye fiyatı belirlenir, yani TV Reklam Saniye Birim Fiyatı oluşur. 100/Cpp X 12 Rytng =1200 TL /Sn. Reklamınız 10 saniye ise reklamınız 12.000 TL ye yayınlanmıştır.
Bu durum programın bir sonraki bölümünde değişecektir. Buna sonradan ödemeli yöntemde diyebiliriz. TV Kanalları sadece anlaşmaları olan Ajanslar ile bu yöntemde çalışırlar. Çünkü reklam yayınlanmış ama fiyatı ertesi gün belirlenmiştir. Yani parası alınmamıştır. Ankara da tüm TV Kanalları ile Yetkili Ajanslık bünyesinde çalışan tek ajans olarak hizmet vermekteyiz.
TV Reklam Fiyatları tamamen reytinge bağlıdır. Bir üst paragrafta bahsettiğimiz TV Reklam Fiyatlandırma yöntemi TV Kanalları ile profesyoneller arasında kullanılır. Birde günlük veya kısa süreli TV Reklamı kullanmak isteyenler için TV Reklam Fiyatlandırma yöntemi vardır. Burada TV Kanalı parasını peşin alabilmek ve daha çok kar yapabilmek için birim/saniye yöntemini kullanırlar. Bu yöntemde TV Kanalı her saniyeye peşinen bir fiyat belirler.
Örneğin TV Kanalı bir dizi için TV Bant Reklam Saniye Fiyatını 1000 TL olarak peşinen belirler. 8 saniye TV Bant Reklam için 8000 TL ödeme ister. Burada reytinge bakılmaksızın ödeme yapıldıktan sonra yayına girer. Bu yöntem uzun süreli planlamalarda da kullanılabilir. Bazı durumlarda dizi beklendiğinden çok reyting aldığında avantajlı bir yöntem bile sayılır.
TV Reklam Fiyatları tamamen kanalın insiyatifinde değildir. Burada ajansın profesyonelliği de çok önemlidir. Ajans gerek cpp gerekse br/sn modellerinden hangisi ile çalışırsa çalışsın reklam çıkacağı programın frekansını iyi tahmin ederse kanala o işi istediği fiyata kabul ettirebilir.